Bricks in Substance Designer Volume 1 and 2--Год выпуска: 2016 Производитель: 3DMotive Сайт производителя: 3dmotive.com/series/bricks-in-substance-designer.html Продолжительность: 03:45:40 Тип раздаваемого материала: Видеоурок Язык: Английский--Описание: В этом курсе мы рассмотрим в глубину о том, как создать процедурный кирпичной стены в Substance Designer 5. мы повторим о том, как создать базовую карту высот, которая имеет отточенные чувство к нему, и после этого мы перейдем к созданию нормальная карта, которая усиливает, а также карты высот делает кирпичи выглядят реалистичными и органические. Как только это будет сделано, мы перейдем к созданию цветовой маски из вне и использовать карты высот эту маску, чтобы разноцветные кирпичи. Далее, мы строим нашу диффузный карту путем укладки вверх слои грязи и деталей и закончить его, создавая эффект мшистый между ними и зарастание кирпичи. После того, как все закончится, мы создадим шероховатости и металлическую карту и завернуть этот курс полировкой окончательную текстуру и делает все, что в Marmoset Toolbag 2.-In this course we will go over in-depth on how to create a procedural brick wall in Substance Designer 5. We will go over on how to create a base heightmap that has a sculpted feel to it and after that we will move on to creating a normal map which enhances the heightmap and also makes the bricks look realistic and organic. Once that is done we move on to creating a color mask from out heightmap and use that mask to have multi colored bricks. Next, we build up our diffuse map by stacking up layers of dirt and details and finish it off by creating a mossy effect in between and overgrowing the bricks. Once everything is finished we will create the roughness and metallic map and wrap up this course by polishing the final texture and rendering everything in Marmoset Toolbag 2.
Содержание
├── Volume 1 │ ├── 01-Introduction.mp4 │ ├── 02-Reference Overview.mp4 │ ├── 03-Starting the Height Map.mp4 │ ├── 04-Finishing the Height map.mp4 │ ├── 05-Starting the Normal Map.mp4 │ ├── 06-Continuing the Normal Map.mp4 │ ├── 07-Finishing the Normal Map.mp4 │ └── Project_Files │ └── 3dmotive-BrickWallInSubstance_Source01.zip └── Volume 2 ├── 01-Introduction.mp4 ├── 02-Creating the Diffuse Masks.mp4 ├── 03-Finishing the Diffuse Masks.mp4 ├── 04-Creating the Base Diffuse Colors.mp4 ├── 05-Detailing the Diffuse.mp4 ├── 06-Detailing the Diffuse 02.mp4 ├── 07-Finishing the Diffuse Details.mp4 ├── 08-Creating the Mattalic and Roughness Map.mp4 ├── 09-Final Polish and Render.mp4 └── Project_Files └── 3dmotive-BrickWallInSubstance_Source02.zip
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum